Yoga för själen

Yoga hemma!

Det mycket att ha en fungerande yogaträning hemma. Du behöver inte tappa yogan även om kör ihop sig på arbetet , du missar din klass eller om du har en period i livet som gör att du inte hinner komma iväg.

Här är några tips!

1 Byt om till bekväma kläder/yoga kläder när du direkt kommer hem från jobbet. På det sättet är du redo när tillfälle ges. Kan dessutom kännas larvigt att ta av och på sig yoga kläderna utan att stå en minut på mattan.

2 Klassikern; Boka in en tid för yoga hemma i kalendern. Följ dina bokningar till punkt och pricka.

3 Kort om tid ? 10-15 minuter yoga är också ett pass , och medveten närvaro och andning i 10-15 ninuter är en fantastisk gåva till Dig själv mitt i vardagen.

4 Välj bort ett av dina tv program du tittar på varje kväll och yoga istället under tiden.

5 Välj ett middagsrecept som skall göras i ugnen. Yoga under tiden maten är i ugnen och lagar sig själv.

6 Ställ klockan 30 min innan du brukar kliva upp på morgonen och ägna 30 minuter åt ett uppmjukande yoga pass.

7 Ställ klockan 15 minuter tidigare än du brukar göra och gör några väl valda yogarörelser medan du fortfarande är kvar i sängen.

8 Kliv upp före de andra på lördag/söndag och unna dig ett långt och härligt pass medans resten av familjen sover.

9 Låt ett hörn därhemma bli ett ställe där du alltid tränar yoga. Låt yogamattan ligga utrullad där. Det gör det lättare att komma till skott.

10 Samla ihopa ett gäng med vänner som ses en gång i veckan och yogar tillsammans , kanske till en dvd eller ett web baserat program. Eller så styr du yogan och blir er lärare.