Blog,  Meditation / Mindfulness/ Healing you

Vinterns meditation och andning!

Vintern är ett ypperligt tillfälle att lära sig andas in och andas ut. Vad menar jag då?

Jo när det är vinter och oftast minus grader ute så är luften alldeles frisk och fräcsh , luften är ren och kylan gör så att andningsorganen blir renade. Det du kan göra är att gå ut och omfamna kylan , ta på dig varma kläder och skor , ta med dig en termos med något varm i och ta dig ut till skogen eller ett ställe där du kan vara ifred. Blunda och Ta ett djupt långt andetag och känn den rena luften gå ner ända till dina lungor , andas ut i ett långt andetag , fortsätt blunda och gör detta ett par ggr. Har du inte tid eller möjlighet att ta dig ut en stund så kan det räcka med att du bara tar dig utanför dörren och blundar och tar ett djupt och långt andetag och andas ut i ett djupt och långt andetag. Bara några minuter räcker. Jag lovar både din själ , psyke och kropp mår bra att få detta stopp och få en chans till att starta om igen. Försök göra detta varje dag men finns det ingen tid så försök ändå att ta dig den lilla tid. För ju bättre du mår , ju bättre mår dina nära och kära , för de kommer känna av att du kommer ha ett annat lugn runt dig och i dig.