Meditation / Mindfulness/ Healing you

Låt Andningen Guida Dig!

Lägg dig på golvet eller på en yoga matta , har du ingen yoga matta så fungerar golvet. Slappna av , låt fötterna falla ut från varandra och lägg armarna intill sidorna med handflatorna mot taket. Slut dina ögon och ta ett par vanliga andetag.

Lägg händerna sedan på varandra på magen. Nästa gång du andas in , låt andetaget bli långt och djupt. Fyll hela lungorna , känn hur magen expanderar under dina händer , håll andan ett par sekunder och andas sedan ut igen. Låt utandetaget bli lika långsamt som inandetaget.

Notera hur magen sjunker tillbaka. I slutet av utandetaget ,dra naveln mjukt mot ryggraden och håll ett par sekunder innan du återigen låter ett nytt andetag fylla lungorna. Andas 10 ggr på detta sättet.

Flytta sedan händerna till sidorna och lägg dom på de nedre revbenen. Andas in och notera hur bröstkorgen expanderar ut åt sidorna. Det skall kännas som att du fyllt upp hela bröstkorgen. Håll ett par sekunder innan du låter andetaget vända tillbaka ut genom näsan. I slutet av andetaget , dra naveln mjukt mot ryggraden , håll ett par sekunder ,och andas sedan in igen. Ta 10 djupa andetag här.

Flytta sedan händerna till övre delen av bröstkorgen , precis under nyckelbenen. Nästa gång du andas in , känn hur magen och bröstkorgen expanderar ända upp till området under nyckelbenen. Håll ett par sekunder och andas sedan kontrollerat ut genom näsan. I slutet av utandetaget ,dra naveln lätt mot ryggraden och håll ett par sekunder innan du andas in igen. Ta 10 djupa andetag.

Lägg sedan händerna längs sidorna , handflatorna vända mot taket. Släpp det långa kontrollerande andetaget , låt kroppen få andas som den vill igen. Känn på ditt normala andetag i någon minut. Upplev avslappningen sprida sig i hela kroppen.

Rulla över på höger sida och vila en stund med knäna uppdragna mot bröstkorgen och vila huvudet på höger arm. Kom sedan upp till sittande.

” Namaste”